onko tavoitteenasi lihaskasvu?

Lihaskasvu tavoitteena? Katso nämä 20 vinkkiä!

 

9. Keskity lihaksiin, älä painoihin

Painot ovat vain työkaluja, joilla voit kasvattaa lihaksiasi. Älä keskity vain siihen, kuinka paljon saat nostettua. Keskity siihen, että saat liikkeen tuntumaan lihaksissasi.

8. Ravinto on tärkeinproteiinin saanti on iso osa lihaskasvua

Tämän listan piti keskittyä pelkkään treeniin, mutta ravintoa on vaikea erottaa kokonaan treenistä. Joka tapauksessa, ennen treeniä ja sen jälkeen otettavat välipalat (palkkari, proteiinijuoma) ovat tärkeimpiä lihastesi kasvamisen kannalta. Mitä nopeammin keho saa treenin jälkeen ravintoa, sitä nopeammin se voi alkaa palautumaan. Huolehdi, että saat tarpeeksi proteiinia ja kaloreita, jotta voisit kasvaa. Lisäravinteista kreatiini on tehokkain, joten osta sitä, jos haluat investoida harrastukseesi.

7. Yleensä 8-12 on paras määrä toistoja

Jotkut menestyksekkäät kehonrakentajat tekevät jopa 4-7 toiston sarjoja, ja jotkut 13-20 toiston sarjoja. Suurin osa kuitenkin pysyttelee 8-12 toiston välillä, ja sen onkin todettu toimivan parhaiten suurimmalla osalla ihmisistä. Pohkeita ja vatsoja tehdään kuitenkin usein isommilla toisto määrillä.

6. Treenaa raskaastikova treeni takaa nopeamma tulokset

Pyri aina kokeilemaan, jos pystyisitkin tekemään sarjan hieman isommilla painoilla. Tätä ei kuitenkaan saa tehdä turvallisuuden, tai hyvän tuntuman kustannuksella. Kannattaa kuitenkin muistaa, että lihaskasvu tapahtuu isompiin painoihin siirtymisen kautta. Motivaatiota on löydyttävä tarpeeksi, jotta itsensä voi viedä äärirajoille.