hyvä salietiketti

Millainen on salietiketti?

Puhelimeen puhuminenpuhelin ja nainen

Kännykkä addiktio kuuluu yhteiskuntaamme, mutta sillä ei ole mitään syytä kuulua salikulttuuriin. Addikti puhuu kännykkäänsä viisi kertaa kovemmin, kuin mitä hänen tarvitsisi. Hän myös kävelee usein ympyrää lievittääkseen hermostuneisuuttaan. Ei jatkoon, eikä hyvään salietikettiin.

Liian pitkät tauot

Palautuminen on tärkeää. Jos kuitenkin pidät todella pitkiä taukoja sarjojesi välillä, niin todennäköisesti nostelet liian isoja painoja tai olet laiska. Sinun on kuitenkin syytä tietää, että ihmisiä, jotka odottavat pääsyä laitteellesi, todennäköisesti ärsyttää tapasi pitää 10 minuutin taukoja sarjojen välissä. Kuinka paljon on sitten sopiva tauko? Riippuu siitä, kuinka monen toiston sarjoja teet.

1-3 toistoa = 5 minuutin tauko

4-7 toistoa = 2-3 minuutin tauko

8-12 toistoa = 1-2 minuutin tauko

Enemmän = minuutin tauko

Älä syö, paitsi pukuhuoneessa

Salille on ihan ok tuoda proteiinipatukka, mutta jos ajattelit tuoda mukanasi kebabin tai salaatin, ja syödä sen jossain muualla, kuin pukuhuoneessa, niin mietipä vielä kerran. Salit ovat täynnä nälkäisiä ihmisiä, jotka himoitsevat ruokaasi. He eivät pidä siitä, että rikot kirjoittamatonta salietiketti-sääntöä tuomalla ruokaa salille. Ja kukapa nyt haluaisi tuntea kebabin hajun nenässään samalla kun tekee kyykkyjä. Ahmiminen ennen treenaamista ei myöskään ole treenillesi hyväksi.