Onko olemassa mitään pahempaa kuin se, että yrityksesi Facebook -sivut ovat täytetty kuvilla, joissa esiintyy dildoja? Itse asiassa on. Asiat ovat paljon huonommin, jos ne dildot ovat leluja, joita yhtiösi myy lapsille.
Hasbro on yhtiö, joka on valmistanut leluja ja lautapelejä jo lähes 100 vuotta. Marraskuussa kiukkuiset vanhemmat alkoivat valittaa siitä, että yhtiön Play-Doh ”Cake Mountain” -lelu näytti lasidildolta. Hasbro ei kiinnittänyt asiaan sen suurempaa huomiota, mutta lupasi antaa rahat takaisin vihaisille vanhemmille.
Hetken jo näytti siltä, että koko tapaus olisi unohdettu. 30.12 asiakkaat kuitenkin alkoivat lisäillä kuvia Hasbron Facebook -sivuille kyseisestä lelusta. Kyseessä ei edes ollut pelkkä huumorintajuttomien mielensäpahoittajien lynkkauskampanja, sillä ”pursotin” on aivan selvästi miehen penis. Katso vaikka.
Se on dildo, eikö? Mikä muukaan se voisi olla?
Entistä hämärämmäksi homma menee, kun tutustuu Cake Mountain -leikkisettiin. ”2-osaisella pursottimella” ”kuorrutetaan” Play-Doh kakkuja.
Yllättävintä tässä tapauksessa ei ole se, että asiakkaat suuttuivat dildoista, jota heille myytiin. Yllättävintä on se, että kukaan yhtiössä ei tullut ajatelleeksi, että ”tämähän on dildo, eli seksilelu, eikä suinkaan lasten lelu”. Näin ei vain käynyt, vaan yhtiö päästi lelun jakeluun.
Hasbro kävi hetken aikaa tiivistä taistelua Facebook -sivujensa herruudesta ja poisti ahkerasti asiakkaiden lisäämiä kuvia. He lähettivät myös anteeksipyynnön, johon he kirjoittivat ”Saimme asiakaspalautetta Play Doh Cake Mountain -lelusetistä ja tulevaisuudessa korvaamme kaikki Play Doh -tuotteet erilaisella pursottimella”.
Joku voisi tässä kohdin kysyä, että miksi leluyhtiö tekee lapsille tuotteita, joiden kuvat täytyy poistaa sen Facebook -sivuilta?